Keleti bölcsesség


Li-ce könyve gyakorlatias anekdotákat és mondásokat tartalmaz. Bármilyen nehezek is egyes részei, a Tao te kinggel ellentétben nem lehet végletesen félreérteni.

Ha nem tudod, hogyan őrizd meg nyugalmadat ebben a bolond világban, felesleges bajokba keveredhetsz. Szem elől tévesztheted az utat, és mire észreveszed, már késő lesz, mert amikor elveszítetted az utat, elveszítetted magadat is.

Azt lehet mondani, hogy azt kezdtem tanulni, ami születésemtől kezdve adva volt nekem, azzal folytattam, amit természetesnek tartottam és azzal fejeztem be, hogy megbíztam abban, aminek lennie kell.

Ha nincs elég ennivalód, dolgozz meg érte.
Ha fázol télen, dolgozz meg a megfelelő ruházatért.
Ha nincs elég időd, hogy élvezd, dolgozz meg a pihenőidőért.
De ha mindebből elegendő áll a rendelkezésedre, hagyd abba.


Alul házas csiga, fönt egy ismeretlen festő madaras képe

Nincsenek megjegyzések: